تبلیغات
فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
شبکه های اجتماعی - نقش شبکه های اجتماعی بر روابط عمومی
 
شبکه های اجتماعی
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : اعظم بخشی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ






ایجاد شبکه های اجتماعی ویژه هر سازمان باعث ارتباط بهتر کارمندان در بخش های مختلف سازمان با یک دیگر می شود. متصل بودن کارمندان یک مجموعه در یک شرکت فاصله سنی و مقامی ایشان را کم تر کرده و بازده کاری را بالا می برد؛ البته با این شرط که فقط مسایل مربوط به آن شرکت مطرح باشد.

امروزه بسیاری از مردم برای دریافت و ارایه خدمات، لزومی ندارد یک دیگر را ملاقات نمایند و یا مستقیماً برخورد داشته باشند. از طرفی شرایط جوامع امروزی هویت های منحصر به فردی را برای افراد تعریف می کند و هر فرد با توجه به نیاز خود، برای دریافت خدمات خود با سازمان وارد مذاکره می گردد. همین امر منجر گردیده که نتوان نسخه مشابهی را برای همه مخاطبان ارایه داد. بنابراین روابط عمومی نیز به موازات رسانه ها و ابزارهای جدید بایست رشد و تغییر نماید. مخاطبان امروزی نسبت به مخاطبان سنتی گذشته تغییر زیادی داشته اند. مخاطبانی که بسیاری از امور روزمره خود را از طریق فضای مجازی برطرف می نمایند. هنگامی که خدمات دهی یک شرکت و یا یک سازمان به صورت الکترونیک انجام می گردد، چرا بایست ارتباط با مخاطب و رفع مشکلاتش فقط به صورت حضوری امکان پذیر باشد؟ این ضعف روابط عمومی ها است. روابط عمومی هایی که از ابزار الکترونیک، استفاده غیرالکترونیک می نمایند...


برای خواند بیشتر به ادامه مطلب رجوع کنید...

از جمله مناسب ترین امکانات برای افزایش تعامل با مخاطبان،شبکه های اجتماعی هستند که فرصت های ویژه ای را برای روابط عمومی ها ایجاد نموده اند. ارزان، در دسترس و آسان. اما چه گونه می توان از مزیت های شبکه های اجتماعی در توسعه روابط عمومی ها استفاده نمود؟                                                
شبکه های اجتماعی نسل متفاوتی از وب سایت های اینترنتی هستند که جریان چند سویه اطلاعات را ایجاد نموده اند. این شبکه ها به دلیل تنوع امکانات و اختیاراتی که در کنار انواع جذابیت ها برای کاربران ایجاد نموده اند، اعضای بسیاری دارند که به صورت مداوم به تبادل اطلاعات می پردازند. یک شبکه اجتماعی، ساختاری اجتماعی است که از افراد یا سازمان ها تشکیل گردیده است. این کاربران معمولاً به دلیل یک یا چند وابستگی به یک دیگر متصل می گردند. در این شبکه ها معمولاً نظرات واقعی تری را از کاربران می توان یافت. اما این که آیا این شبکه ها می توانند در خدمت روابط عمومی دیجیتال باشند یا خیر، بستگی بسیاری به سیاست گذاری سازمان ها و شرکت ها دارد. .

شبکه های اجتماعیمتناسب شبکه های اجتماعی با نیاز کاربران، فرهنگ و زبان ایشان تغییر می کند. مهم ترین ویژگی و امکان شبکه های اجتماعی این است که کاربران می توانند محیطی خصوصی را برای خود در این شبکه ها ایجاد نمایند و با عده مشخص و تعریف شده ای در تعامل باشند. شبکه های اجتماعی سرعت نشر زیاد و تأثیرگذاری بالایی دارند. از آن جا که خوراک اطلاعاتی آن ها معمولاً توسط عده زیادی تهیه می گردد بسیار پویا هستند. شبکه های اجتماعی امکاناتی نامتناهی برای برقراری ارتباط بین کاربران دارند که منجر به افزایش مشارکت مردم در فرآیندهای گوناگون اجتماعی گردیده است.


کاربران گزینش شده، بررسی خروجی های شبکه به صورت آماری، اعتماد و صمیمیت، انتقال اطلاعات و فرهنگ، یک پارچه سازی امکانات سایت های دیگر، شامل جست و جوی اطلاعات، دریافت اخبار و رویدادها، آپلود اطلاعات، نظرسنجی، آمارگیری، آموزش های به روز و متنوع، تبلیغات تعاملی، مطالعه رفتاری روی رفتار کاربران و ... همه از امکاناتی است که استفاده مناسب و بجا از شبکه های اجتماعی به روابط عمومی ها ارایه می دهد. دیگر امکان موجود، استفاده از شبکه هایی است که بر پایه خدمات موبایل طراحی شده اند و محدودیت استفاده را برای کاربر کاملاً از بین می برند. عدم محدودیت مکانی و ساده بودن استفاده از آن، امکان دریافت بازخوردهای فوری را از اعضا فراهم می آورد.


ایجاد شبکه های اجتماعی ویژه هر سازمان باعث ارتباط بهتر کارمندان در بخش های مختلف سازمان با یک دیگر می شود. متصل بودن کارمندان یک مجموعه در یک شرکت فاصله سنی و مقامی ایشان را کم تر کرده و بازده کاری را بالا می برد؛ البته با این شرط که فقط مسایل مربوط به آن شرکت مطرح باشد. در غیر این صورت خطر درگیر شدن کارمندان با یک سرگرمی جدید را باید بپذیریم. با استفاده از این شبکه ها می توان کاربران را به فوریت از خبر یا امکان جدیدی که سازمان به ایشان ارایه می دهد آگاهی داد، از تغییرات داخلی شرکت که بین کارمندان ایجاد می گردد آگاه شد و نظرات مستقیم و غیرمستقیم ایشان را در مورد شرایط کاری دریافت نمود. ایجاد شبکه های اجتماعی با رویکرد تجاری و ارتباط کاربران متخصص با یک دیگر کمک بسیاری به معرفی کالاها و پیش گیری از دوباره کاری می نماید.


ادغام روابط عمومی با این امکان که گویی کاملاً برای روابط عمومی طراحی گردیده است تحول بزرگی را در روابط عمومی ها خواهد داشت. برای استفاه بهتر از این امکانات بایست اطلاعات را به درستی دریافت نماییم، خود را محدود به یک کانال نکنیم و شبکه ها و امکانات نرم افزاری متنوعی را برای ایجاد گروه های اجتماعی استفاده نماییم. به خاطر داشته باشیم نبایست فقط طبقه خاصی از جامعه را مورد هدف قرار دهیم، بلکه تعامل خود را با تمامی کاربران احتمالی خود ایجاد نماییم.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394
اعظم بخشی
دوشنبه 27 شهریور 1396 05:49 ق.ظ
These are genuinely enormous ideas in on the topic of blogging.
You have touched some nice things here. Any way keep up wrinting.
یکشنبه 15 مرداد 1396 03:56 ب.ظ
Very energetic blog, I liked that bit. Will there
be a part 2?
شنبه 14 مرداد 1396 08:52 ق.ظ
certainly like your web site however you have to check the spelling on quite a few of your posts.
Several of them are rife with spelling issues and I to find it very bothersome to tell the reality however I
will definitely come again again.
شنبه 7 مرداد 1396 11:15 ب.ظ
Hi there, just became alert to your blog through Google,
and found that it's really informative. I am going to watch out for brussels.
I will be grateful if you continue this in future.

Many people will be benefited from your writing. Cheers!
جمعه 6 مرداد 1396 09:08 ب.ظ
naturally like your website but you have to test the spelling on quite a few of your
posts. Several of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to tell the reality then again I will certainly come again again.
سه شنبه 22 فروردین 1396 11:17 ب.ظ
Outstanding post however I was wondering if you could write a litte more on this topic?
I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further.
Thank you!
شنبه 12 فروردین 1396 08:14 ب.ظ
I have to thank you for the efforts you've put in penning
this blog. I really hope to see the same high-grade content
from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get
my own, personal website now ;)
پنجشنبه 10 فروردین 1396 08:45 ق.ظ
Nice post. I used to be checking continuously this blog and I'm
inspired! Extremely helpful information specifically the final phase :)
I care for such info much. I used to be seeking this certain information for
a long time. Thank you and best of luck.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر